آرایش و مراقبت از مو

اتومو چیست؟ انواع اتومو و کاربرد آنها

اتوموی خوب

اتو مو چیست؟

اتو مو یک وسیله بسیار کاربردی برای صاف کردن مو، حالت دادن به مو، فرم دهی دلخواه به مو و فر کردن مو است. بسیاری از افراد تصور می کنند که اتو مو فقط برای صاف کردن مو به کار می رود. در حالی که مدلهای مختلف اتو مو در بازار موجود هستند که علاوه بر صاف کردن مو، برای حالت دادن و فر کردن مو نیز به کار می روند.

اتو مو چی خوبه؟

هر روزه تعداد زیادی از مشتریان “های بیست” این سوال را از ما می پرسند که اتومو چه مارکی خوبه؟ اتوموی خوب از چه مارکهایی خریداری کنم؟ آیا فقط به برند و مارک توجه کنم؟ و بسیاری از این سوالات. در واقع یک پاسخ مشخص و یکتا به این سوالات وجود ندارد. انتخاب یک اتوموی خوب به پارامترهای زیادی بستگی دارد. از جمله اینکه شما تا چقدر می خواهید برای یک اتو مو هزینه کنید. شرایط آب و هوایی منطقه شما چطور است؟ چند بار در هفته از اتو مو استفاده می کنید؟

در کل اگر اتومویی می خواهید که چندین سال بدون مشکل بتوانید از آن استفاده کنید، اتومویی انتخاب کنید که جنس صفحات آن سرامیکی باشد. سیم چرخان 360 درجه داشته باشد. قابلیت تنظیم دما داشته باشد. و نهایتا اتوموی مجهز به فناوری تولید یون می تواند موهای شما را در بلند مدت در مقابل آسیب های ناشی از استفاده از اتومو، بیمه کند.

MAC MC-5519

اتوموی مک استایلر(برای دیدن مشخصات کلیک کنید)

چه اتومویی برای موهای من خوبه؟

یکی از بهترین راههای تشخیص یک اتوموی مناسب برای خودتان توجه به نوع موهایتان است. بسته به اینکه چه نوع مویی دارید میتوانید در انتخاب یک اتوموی خوب و با کیفیت، راحتتر تصمیم بگیرید. در ادامه می توانید انواع موها و انواع اتوموی مخصوص به همان نوع مو را ببینید.

اتومو برای موهای صاف و نازک

اگر موهای شما لخت ولی معمولی است، نیاز به اتو مویی دارید که حرارت زیادی داشته باشد.اتوموی سرامیکی می توانند برای نوع موی شما مناسب باشد. چون از الکتریسته پیدا کردن موهایتان جلوگیری می کنند و به موهایتان آسیب نمی رساند.

اتو مو انزو مدل ENZO EN-3335

اتوموی انزو با صفحات سرامیکی

اتومو برای موهای فر

اگر موهایتان فر دار و نازک است بهتر است از اتوی مویی استفاده کنید که قابلیت تنظیم دما داشته باشد. چون می توانید با توجه به حجم و ضخامت مو، درجه حرارت اتو را تنظیم کنید. اتوهای دارای کفی تیتانیوم و یا تورمالین برای حالت فر موهای شما مناسب هستند.

MAC MC-5508

اتوموی مک استایلر(برای مشاهده، کلیک کنید)

اتومو برای موهای ضخیم و صاف

برای این نوع موها بهتر است از اتوی مویی با کفی پهن و قابلیت تغییر درجه حرارت، استفاده کنید. کفی پهن به شما این امکان را می دهد که حجم بیشتری از مو را صاف کنید. از طرفی چون حجم موها متفاوت است پس می توانید با توجه به حجم موهایتان بهترین درجه حرارت را انتخاب کنید.

اتو مو پروموزر promozer Mz-7088

اتوموی پروموزر (برای دیدن این محصول،همینجا کلیک کنید)

اتومو برای موهای فر و ضخیم

شما نیاز به مدلی دارید که هم کفی پهنی داشته باشد و هم درجه حرارت بالا. اتوهایی که قابلیت یونیزاسیون دارند برای شما مناسب هستند. این اتوها از موهای شما در مقابل حرارت بالا محافظت می کند و از طرفی باعث میشود که موهایتان خشک نشود و رطوبت موهایتان از دست نرود.

اتو مو مک استایلر MC-2281

اتوموی مک استایلر با کیفیت بی نظیر(کلیک کنید)

اتومو برای موهای کوتاه (آقایان)

هرچه اتومویی که انتخاب می کنید باریکتر باشد کار برایتان آسانتر خواهد بود و به نتیجه ی بهتری خواهید رسید.

اتو مو فیلیپس مدل PH8379

اتومو فیلیپس با کیفیت فوق العاده(برای دیدن مشخصات کلیک کنید)

اتو مو چینی؟

در حال حاضر تقریبا در تمامی بازار آسیا و از جمله ایران محصولات چینی بسیار فراوان است. و اتومو هم از این قاعده مستثنی نیست. اتوموی چینی انواع مختلفی دارند. اگر شما به دنبال یک اتومو با برند ناشناخته هستید، تبریک میگم به راحتی میتوانید آن را در بازار پیدا کنید. اتوموی چینی، میتواند دارای بالاترین کیفیت و همچنین امکان دارد دارای کمترین کیفیت باشد. اگر شما قبلا تجربه استفاده از آن را داشته باشید می توانید در مورد آن بهتر قضاوت کنید.

BABYLISSNANO ST3300

اتوموی بایبابلیس نانو

یک اتوموی چینی، اگر از برندهای چینی باشد، دارای کیفیت بی نظیری است. منظور از برندهای چینی مانند:مک استایلر(برای دیدن محصولات مک استایلر اینجا کلیک کنید) ، vgr و ….. . این مدل اتوموی چینی، برای مصارف داخلی چین و نیز برای صادرات به اروپا تولید شده اند. و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. صدها مدل اتومو با برندهای معتبر دنیا وجود دارد که در چین ساخته می شود. و به صورت کاملا قانونی تحت نظر شرکت مرجع تولید می شوند. این اتوموهای چینی را اصطلاحا تحت لیسانس می گویند. مثلا شرکت فیلیپس بخاطر هزینه پایین کارکنان و مواد اولیه در چین، خط تولید اتوموی خود را در چین راه اندازی می کند. و اتوموی چینی اما تحت لیسانس شرکت فیلیپس را تولید می کند.

بهترین زمان اتو کشیدن موها چه وقتی است؟

بهترین زمان برای اتو کشیدن موها وقتی است که مو کاملا خشک شده و بهتر است قبل از آن از اسپری‌های محافظ مو در برابر حرارت استفاده شود.(ماسک مو چیست و انواع ماسک مو)

اتو مو چه مارکی خوبه؟

در فروشگاه “های بیست” انواع اتو مو در برندهای مختلف موجود است. از برندهای بسیار معتبر بازار مانند رمینگتون، انزو، مک استایلر، فیلیپس و … تا برندهایی نظیر بابلیس نانو، جیمی و … . اینکه کدام یک از این برندها را خریداری کنید بستگی به بودجه، نوع مو، میزان استفاده از اتومو در هفته و سایر پارامتر ها دارد.

اتو مو خوب و ارزان

در بسیاری از مواقع، واقعا نیازی نیست که برای خرید یک اتومو، سشوار و یا ریش تراش هزینه خیلی بالایی بکنید.(راهنمای خرید ریش تراش سه تیغه). بسیاری از محصولات در برندهای متنوع در بازار موجود است که کیفیت خیلی خوبی دارند.

اتو مو خوبه یا برس حرارتی؟

عملکرد برس حرارتی، چیزی مابین عملکرد اتومو و سشوار است. یعنی هم موها را خشک می کند و هم موهای صافی را به شما هدیه می دهد. اما باید دقت داشته باشید که برس حرارتی، عملکردش بیشتر به اتومو نزدیک تر است تا به سشوار. یعنی برس حرارتی بیشتر برای صاف کردن موها بهتر است تا خشک کردن آنها. به طور کلی عملکرد برس حرارتی به اتومو نزدیکتر است. و عملکرد سشوار چرخشی به سشوار معمولی نزدیکتر است. (سشوار چرخشی چیست؟)

برس حرارتی انزو مدل EN-4102

برس حرارتی انزو (برای مشاهده محصول کلیک کنید)

اتو مو خوب برای موهای فر

همانطور که قبلا اشاره شد، اگر موهایتان فر دار و نازک است بهتر است از اتوی مویی استفاده کنید که قابلیت تنظیم دما داشته باشد. چون می¬توانید با توجه به حجم و ضخامت مو، درجه حرارت اتو را تنظیم کنید. اتوهای دارای صفحه تیتانیوم و یا تورمالین برای حالت فر موهای بسیار شما مناسب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *